S-Camera, S-Gallery Application

When Samsung Electronics released world first tablet PC with windows 8 onboard, it was uncertain that whether Touch enabled tablet PC fall into universal usage such as iPad and Android tablet or purely business market.

As lead UX designer, I did both UX and GUI for two flagship apps, camera and gallery. As Microsoft did not bundle multi media apps designed for Tablet’s touch based interaction, it was clear that we need to add those otherwise the value of tablet form factor could be nothing more than a mere hardware.

Due to limited develop schedule, we reached the conclusion of, we license existing media app for desktop Windows and change all UX to fit to the tablet user scenario.

2013年にサムスン電子が最初のWindows8タブレットPCを発売する際、私は手で持って簡単に撮影ができ、その上に絵を描いて友人に簡単に送れるようなアプリを設計し、PCがタブレットになり獲得した空間の中での自由さをコミュニケーションの体験に繋げました。

私達はオリジナルなアプリで最初のWindows8タブレットPCの面白さを引き出す必要がありました。Windows8に付属のカメラアプリは、タブレットの自由な動きの面白さを引き出すものではありませんでした、撮影した画像に自由に絵を書いて送ることができるアプリが既にあり、新機種に搭載可能でしたが、タブレットで使う体験は考慮されていないデザインでした。そこで、私は手で持って簡単に撮影ができ、片手でもって絵を描けるようなストーリーを元に、操作方法に大きく手を加えて、携帯電話で私達が日常的に行っているような画像コミュニケーションの体験ができるようにしたのでした。